Rabu, 14 Januari 2015

Kenangan 2014.

ASSALAMUALAIKUM


Alhamdulillah, sudah sampai pun aku di tahun 2015 ni. Syukur ku panjatkan pada yang esa, kerana masih lagi memberikan aku nikmat hidup dan sihat dalam keadaan yang aman tenteram, walaupun seperti yang semua orang ketahui banyak kenangan duka yang menimpa negara malaysia yang tercinta ni pada tahun 2014 yang lalu.

Tahun 2014 telah melabuhkan tirainya, dan seperti biasa semua kenangan dalam tahun tersebut aku akan memorikan dalam entry ini. Aku akan tulis dalam bentuk bulan january hinggalah ke bulan disember bagi menceritakan pengalaman dan memori aku buat tahun 2014.


January

Pada bulan january 2014, aku telah menerima surat pengesahan jawatan setelah 3 bulan aku menjalani tempoh percubaan untuk kerja di toyo tires. Syukur..

Dan pada bulan ini juga blog aku ni genap setahun. 

March

Dalam bulan 3 pulak, nur humaira natasha; anak sedara aku lahir. Gembira rasa weh pasal ni anak sedara aku yang pertama :-). Bawah ni ada aku sertakan gambar-gambar dia yang comel tuh :-


Sekejap sangat rasanya masa ni berlalu, dah besar dah budak ni..


May

Aku beli motor baru dalam bulan ni hehe.. Nak tau motor apa? ok, motor honda wave dash 110 cc. Aku "terpaksa" beli motor ni pasal motor yang aku gunakan untuk ke tempat kerja sebelum ni, banyak kali terjadinya kejadian eksiden. Huhu, apala nasib. Tapi aku berpuas hati dengan prestasi penggunaan motor honda ni.




Jun

Peristiwa yang berlaku dalam bulan ni adalah, pada 15/6/14 abang aku telah melangsungkan majlis walimatulurusnya a.k.a majlis perkahwinan. Isteri @ kakak ipar aku tu berasal dari lenggong, perak. Tahniah ye, abangku :-D



Bulan ramadhan pada tahun 2014 juga jatuh dalam bulan jun. Ini merupakan kali ketiga aku berpuasa di tempat kerja yang berlainan.


Peristiwa ketiga yang berlaku dalam bulan jun, laptop yang selalu aku gunakan untuk mengemaskini blog ini pulak rosak. Dan sampai sekarang laptop tersebut masih belum dapat dibaikpulih. :-(


August

Aku telah membeli sebuah tablet 7 inci jenama asus pada bulan ini. Aku beli tablet ni pasal untuk membuat kerja seperti untuk mengemaskini blog aku ni. Walaupun tak seperti komputer, tapi bagi aku ia boleh dikatakan sebagai memadai.



November

Aku telah dipanggil untuk ditemuduga pada bulan november 2014 ni. Ini merupakan temuduga pertama buat tahun 2014 yang aku terima. Macam tahun-tahun sebelum ni, banyak jugak dalam satu tahun tu aku dapat panggilan temuduga. Jawatan untuk temuduga yang aku dapat dalam tahun ni, adalah jawatan juruteknik komputer gred ft 17. Temuduga ni bawah pihak spa.


Disember

Aku dapat keputusan temuduga tu dalam bulan ni. Keputusan yang aku dapat adalah sebagai calon simpanan. Huhu, sedih ada, gembira pun ada. Tapi aku redha :-) dan aku akan terus menunggu moga-moga status simpanan lantikan tu bertukar menjadi lantikan tetap dengan seberapa cepat. Cewahhh..:-P  
Oh ya, keputusan temuduga kali ini merupakan pertama kali yang aku berjaya dapat simpanan, sebelum ni semua gagal.. ish23x




Ok, sampai sini saja dulu coretan pembukaan aku buat tahun 2015 ini, insyaAllah, dengan izinNya aku akan update lebih kerap lagi entry pada tahun ni.


Tiada ulasan: