Khamis, 7 Ogos 2014

Memahami erti kedamaian.


ASSALAMUALAIKUM

Salam aidilfitri yang ke- 11 aku ucapkan. Sekarang ni macam-macam berita yang aku dengar dalam tv, media sosial, surat khabar dan lain-lain mengenai negara palestin. Sedih rasanya bila kenangkan kembali nasib rakyat di gaza tu, apalah salah diorang kan sampai pihak zionis sanggup lancarkan perang kepada mereka tu.

Alhamdulillah, syukur sangat aku rasa yang negara malaysia ni aman damai. Tak dapat bayangkan macam mana lah ye jika perkara yang berlaku di sana tu berlaku juga di sini, nauzubillah..

Kedamaian yang kita ada ni aku harapkan akan berkekalan sampai bila-bila. Sebab erti kedamaian yang sebenar bagi diri aku ni adalah; kita rasa tenang, selamat, damai dan yang paling penting bahagia. 

Dan sekarang, apa yang perlu dan boleh aku lakukan ialah terus menyokong rakyat gaza yang ditindas di sana. Mereka kan saudara seislam kita. Melalui doa, sokongan dan semua cara yang dapat aku lakukan, aku akan buat. 

Jadi, aku harapkan dan berdoa agar semua orang di malaysia ni pun sama mendoakan dan terus menyokong rakyat gaza di palestin. Apa yang mampu kita lakukan, teruskanlah.

Saya zakirasli, saya dari malaysia dan saya #sokongGAZA.




2 ulasan:

Shark Kay berkata...

sama2 berikan sokongan,
semoga ada perkabharan gembira dari sana.

ikhwan yusuff berkata...

#pray4Gaza...Always stand with Gaza...