Ahad, 17 Ogos 2014

Asus Fonepad 7 (FE170CG)


ASSALAMUALAIKUM

Helo, hai.. haritu aku ada taip dalam salah satu entry tu pasal aku gunakan tablet asus untuk menaip entry dalam blog ni. Haa, harini aku nak cerita pasal kelebihan, kekurangan, dan ciri-ciri yang ada pada tablet ini. Here we go :~


Kat atas tu gambar kotak tablet ni. Antara ciri istimewa yang ada pada tablet ni adalah; 

Sistem Operasi :- Android 4.3 (Jelly Bean)
Chipset :- 2 x 2: Intel Atom Multi - Core
Kad Sim :- Dual Sim
Cpu :- Quad Core 1.2 GHz
Jenis Bateri :- Li-ion 3950mAh
Saiz Skrin :- 7.0 "
Memori Dalaman :- 4gb/8gb ROM, 1gb RAM 
Memori Tambahan :- microSD (sehingga 64 gb)
Kamera :- (internal) 2MP (external) 0.3MP/CMOS
Bluetooth :- v4.0

Semua spec yang ada pada tablet ini boleh aku katakan yang aku berpuas hati. Kalau nak lebih kenalah beli yang lebih canggih dan harganya pun tinggi juga, tapi disebabkan aku hanya nak gunakan tablet ni untuk taip entry dan laman sosial, jadi ok la spec tablet ni bagi aku.

Cuma kameranya yang agak mengecewakan pasal tidak disertakan auto fokus. Di bawah ni aku sertakan beberapa gambar yang aku ambil menggunakan tablet ini.


Ok la untuk buat post di instagram, fb dan lain-lain tu. Tablet asus ni juga menggunakan interface yang tersendiri, iaitu asus zenUI. Berikut aku sertakan video contoh bagi tablet asus fonepad 7 ini.





Ok, itu saja yang aku nak cerita kali ni. InsyaAllah, lepasni aku up entry lagi dalam blog ni..

  Wassalam


#Oh ya; jom follow aku di instagram search : ZAKIRASLI



Khamis, 7 Ogos 2014

Memahami erti kedamaian.


ASSALAMUALAIKUM

Salam aidilfitri yang ke- 11 aku ucapkan. Sekarang ni macam-macam berita yang aku dengar dalam tv, media sosial, surat khabar dan lain-lain mengenai negara palestin. Sedih rasanya bila kenangkan kembali nasib rakyat di gaza tu, apalah salah diorang kan sampai pihak zionis sanggup lancarkan perang kepada mereka tu.

Alhamdulillah, syukur sangat aku rasa yang negara malaysia ni aman damai. Tak dapat bayangkan macam mana lah ye jika perkara yang berlaku di sana tu berlaku juga di sini, nauzubillah..

Kedamaian yang kita ada ni aku harapkan akan berkekalan sampai bila-bila. Sebab erti kedamaian yang sebenar bagi diri aku ni adalah; kita rasa tenang, selamat, damai dan yang paling penting bahagia. 

Dan sekarang, apa yang perlu dan boleh aku lakukan ialah terus menyokong rakyat gaza yang ditindas di sana. Mereka kan saudara seislam kita. Melalui doa, sokongan dan semua cara yang dapat aku lakukan, aku akan buat. 

Jadi, aku harapkan dan berdoa agar semua orang di malaysia ni pun sama mendoakan dan terus menyokong rakyat gaza di palestin. Apa yang mampu kita lakukan, teruskanlah.

Saya zakirasli, saya dari malaysia dan saya #sokongGAZA.