Isnin, 24 Mac 2014

Majlis walimatulurus supervisorku (Abg sani).


ASSALAMUALAIKUM


Tajuk bukan main panjang lagi kan. Dah berminggu tak menaip dalam blog ni rasa kekok sikit. Pada 23/3/14 (semalam), aku dan rakan-rakan telah pergi ke jemputan majlis perkahwinan supervisor tempat aku kerja tu yang bertempat di dewan laketown bukit merah. Bertolak dari tempat kami berkumpul dalam pukul 12.45 tghhari camtu pasal tunggu yang lain-lain lambat sikit datang. Dalam hati rasa macam nak marah je pasal janji nak pergi lagi awal tapi lambat pulak jadi. Tapi takpe, rilek brother, brother rilek.. :)




Ok, sampai di lokasi dalam pukul 1.30 p.m. Aku nampak ada kawan-kawan aku yang terpinga-pinga untuk masuk ke dalam dewan tempat majlis berlangsung. Mungkin pasal tak nampak mak dan ayah pengantin di luar. Rupanya, abang pengantin yang menunggu di luar tu (aku pun tak tau samaada abang pengantin tu dari pihak pengantin lelaki atau perempuan sebab majlis perkahwinan dari dua belah pihak dijalankan sekali), kami pun terus bersalaman dan masuk ke dalam dewan sebab abang pengantin tadi kata, majlis persandingan sedang berlangsung.

Dah masuk ke dalam dewan aku dapat lihat ramai tetamu jemputan yang datang sedang menjamu selera dan memang pengantin sedang berada di atas pelamin serta sesi bergambar baru saja bermula. Aku dan kawan-kawan terus pergi pada kedua mempelai untuk bagi ucapan tahniah sekaligus untuk acara bergambar. Gambar bersama semua kawan-kawan aku lupa nak ambik pulak..



Senyum sampai terpejam mata tu..  :D

Habis sesi bergambar, kami semua terus pergi ke meja mengambil makanan sebab perut memasing semua dah lapar nak mencekik. Sambil ambik makanan tu aku tengok suasana dalam dewan tu memang meriah. Ni pulak kali pertama aku hadir ke majlis kahwin yang mana dalam dewan tu ada kolam renang untuk orang dewasa dan kanak-kanak. Tapi sayangnya tak dapat lah nak mandi kat situ, budak-budak adala yang mandi. Kalau kami yang dewasa ni pun ikut mandi terkejut beruk semua yang datang tu. LOL.




Sebelah kiri hujung tu tempat mandi kanak-kanak




























Dah selesai makan dengan lauk dan nasi yang betul-betul ohsem memang best!. Kami lepak-lepak dulu tepi kolam tu sambil tengok pemandangan sekeliling dan gelagat orang ramai yang hadir. Sambil-sambil tu datang salah seorang wakil dari tuan rumah bagi cenderahati pada kami semua. Dah makan, dapat pulak cenderahati terima kasih banyak kami ucapkan .



Ok, selesai cerita aku untuk kali ni. Hingga jumpa lagi,Bye ;)


Selamat pengantin baru pada supervisor, abang sani dan pasangan. Moga bahagia sampai syurga, Aminn..










Khamis, 13 Mac 2014

Bukan kerna nama ...


ASSALAMUALAIKUM


Bukan Kerna Nama

Jangan kau pandang bibir yang manis
Kerna dia bisa menghancurkan
Jangan kau pandang wajah yang indah
Kerna dia bisa meracunmu

(Chorus)Dengarlah hai teman
Dengarkan bersama
Aku menulis bukan kerna nama
Kerna sifat kasih
Pada sesama insan
Dan menyatakan kasih sayangmu

Kita sama semuanya sama
Apa yang ada hanyalah kehidupan
Jangan kau dengar puisi dusta
Kerna dia bisa merosakkan jiwamu
Dengarkanlah puisi di pusaka
Yang telah turun temurun hari ini

Jangan kau alas hatimu itu
Dengan secebis warna kehitaman
Dialah seperti anai-anai
Lambat laun hancurlah dirimu

(Ulang chorus)






#Doakan untuk pesawat MH 370