Jumaat, 5 Julai 2013

Tan Sri tembak perompak

   Harini jumaat akhir sebelum bulan Ramadhan yang mulia menjelma. Alhamdulillah aku ucapkan kepada Allah s.w.t. kerna masih memberikan kesempatan untuk bertemu bulan Ramadhan yang mulia ini. Berita di bawah ni aku ambik dari kosmo! online. Rasa macam menarik nak kongsi kat korang semua. So, kita semua ambik pengajaran dari peristiwa yang berlaku dalam artikel berita di bawah ini.


CHERAS - Cubaan sekumpulan empat penjenayah bersenjatakan parang menyamun sebuah klinik berakhir tragedi setelah seorang daripada mereka maut ditembak seorang ahli perniagaan berstatus Tan Sri di Poliklinik Pertama, Taman Pertama di sini malam tadi.
Ketua Polis Daerah Cheras, Asisten Komisioner Mohan Singh Tara Singh berkata, sebelum kejadian pada kira-kira pukul 9.50 malam itu, kumpulan penjenayah terbabit telah menyerbu masuk ke dalam klinik tersebut sebelum memaksa seorang doktor dan tiga pembantu klinik berkenaan untuk menyerahkan wang dan barangan berharga masing-masing.
"Mereka cuba untuk menyamun pesakit yang berada di dalam klinik tersebut tanpa menyedari salah seorang daripada mereka ialah seorang Tan Sri. "Sewaktu salah seorang suspek mengacukan parang ke arah Tan Sri berkenaan, dia (Tan Sri) telah mengeluarkan pistol miliknya sebelum melepaskan beberapa das tembakan untuk mempertahankan diri," ujarnya kepada pemberita.
Ekoran daripada tindakan Tan Sri itu, kesemua suspek telah melarikan diri sebelum salah seorang daripada mereka rebah kira-kira 30 meter daripada klinik berkenaan dipercayai akibat cedera di beberapa bahagian badan akibat terkena tembakan. 

~ Haha, ambik kau perompak.. Salah target nak merompak, kan maut yang menimpa ~

8 ulasan:

zakirasli .. berkata...

P/s: Malang tak berbau.

NURSHAKIRA ABDUL HALIM berkata...

huhu amek kaww perompak :)

siti ZAHARA berkata...

heee..haa..kn dah kena..terbaikkk

Teena Tna berkata...

Cayalah Tan Sri tu!

Mizz Aiza berkata...

padan muka perompak tu.. nak merompak pun kena ada strategi juga, bukan maih redah je..

Amin A. R berkata...

merasa kena tembak....rompak ramai2 kena tembak sorang2...kih kih kih

S.K.A berkata...

kecian..ni org kata myelam smbil minum air..kalau slmat prompak 2..hbis la prompak lain kntoi..

man berkata...

dah mati seorg..hehe