Jumaat, 7 Jun 2013

Banyak kemalangan berkaitan kereta sekarang ni...

Assalamualaikum W.B.T..

Sinar Harian

   Bila baca je surat khabar sekarang ni mesti ada je berita pasal kemalangan kan. Tapi, yang aku perasan banyaknya membabitkan kenderaan jenis kereta. Tambahan pulak sekarang ni jumlah kenderaan jenis kereta ni banyak dah kat jalan raya ni. Macam gambar kat atas tu, kejadian berlaku di Parit Buntar, perak. Tak jauh pun dari tempat aku nih. Menurut sinar harian pemandu kereta ni seorang penjawat awam dan masa tengah memandu, beliau tiba-tiba jadi pitam. Diceritakan lagi, kereta ni baru sehari je lepas keluar dari bengkel untuk dibaik pulih lepas berlaku kemalangan 3 minggu lalu. Nak buat macam mana kan, malang memang tak berbau..Jadi, kepada pemandu diluar sana tu tak kirala kereta ke, motor ke, basikal ke, mahupun pejalan kaki, berhati-hati la ye bila berada di atas jalan raya tu. Kalau berlaku kemalangan takde apa-apa kecederaan yang berlaku kat diri kita ni, okla.. kalau jadi, hmmm.. nyawa tiada ganti tau. Pandu cermat jiwa selamat. Pesanan ikhlas dari; zakirasli.... hehehe (nak baca berita lanjut, sila ke SINI)

~ Bulan ramadhan pun tak lama lagi akan menjelma, Ya Allah, sampaikan lah (Hidupkan) kami semua sehingga sampai ke bulan Ramadhan. Amin2x Ya-RabbalAlamin..

Salam Jumaat Yang Mulia, Moga Kita Mendapat Barakah Pada Hari Yang Mulia Ini...


9 ulasan:

D_08 berkata...

kekadang tu...ade eksiden yang bukan disebabkan kite.... itu yang takut tu...sebab kecuaian oghang lain....kite jadi mangse....... apepun berhati2 le pade semue...

D_08 berkata...

kekadang tu...ade eksiden yang bukan disebabkan kite.... itu yang takut tu...sebab kecuaian oghang lain....kite jadi mangse....... apepun berhati2 le pade semue...

Amin A. R berkata...

Kalau nak eksiden tu tak kira naik apa... Jalan kaki pun buleh eksiden... Cuma yang boleh kita buat, berhati2 jer la:. Jangan gopoh masa memandu :)

zakirasli .. berkata...

@D_08: Terima kasih komen :) betul tu. kalau semua org berhati-hati masa memandu mesti tkde bnda buruk yg berlaku.

zakirasli .. berkata...

@Amin A.R: Terima kasih komen :D betul2x.. pandu cermat jiwa selamat .

Lizzie Yasmin berkata...

Hai orang kampung.. padahal bukan parit buntaq sangat pun aku nie.

Mizz Aiza berkata...

parit buntar dekat dengan rumah mak cik akak la.. apa2 pun sikap seseorang memainkan peranan juga.. jangan memandu jika berasa penat/mengantuk.. yang paling penting, patuhi undang2 jalanraya..

zakirasli .. berkata...

@Lizzie Yasmin: Terima kasih komen :) Hai org bndar.. hehe asal mna klau bkn prit buntaq tu??

zakirasli .. berkata...

@Mizz Aiza: Terima kasih komen :D oh yeke kak..betul tu, kalau semua org patuhi undang2x perkara mcm ni msti tk berlaku.. tapi, msti diingat, klau dah ditakdirkan Allah, msti jd jga