Selasa, 21 Mei 2013

Belajar pertahankan diri


   Makin hari makin banyak kes-kes jenayah yang berlaku bukan saja di malaysia tapi di seluruh dunia. Dunia harini rasa macam dah tak selamat. Mana taknya, pergi je mana-mana mesti kena berwaspada dengan orang disekeliling kita. Aku tengok kes-kes jenayah yang banyak berlaku sekarang contoh macam ragut, rogol, bunuh, rompak dan lain-lain lagi. Kalau nak cerita memang banyaklah kes-kes jenayah sekarang. Jadi, untuk mengelakkan diri kita menjadi salah seorang mangsa penjenayah, aku ada sediakan satu video seni mempertahankan diri yang diambil dari laman Youtube dan mungkin sedikit sebanyak berguna. Siapa tahu kan...
Boleh tonton di bawah :




Maaf, audio dia kurang sikit, tapi tengok cara-cara pun dah boleh tangkap. Lagi satu, percakapan dia dalam bahasa indonesia.


Ok,Assalamualaikum



4 ulasan:

Nana Liena berkata...

kaum perempuan elok sangat pi belajar..huhu

zakirasli .. berkata...

@Nana Liena: Terima kasih komen, yup.. btul tu.. org lelaki pn rsanya kna blajar jgk bnda2x camni..

Mizz Aiza berkata...

sampai sekarang akak tak pernah belajar seni pertahankan diri.. hihi..

zakirasli .. berkata...

@Mizz Aiza: Terima kasih komen :D Oh ye, klau blh bljar la.. utk keselamatan diri..